בשנת 2022 קשה לחשוב על עסק כלשהו שאיננו זקוק למערכת CRM שתעזור לו כדי להתנהל נכון, להשתפר תוך כדי תנועה ולהיות יותר פרודוקטיבי ומצליח. מערכת CRM יכולה להיות בקשת רחבה של פורמטים ובהתאמה לסוגי עסקים שונים, מעסק של איש אחד ועד חברה קטנה או גדולה. אולי זה מפתיע אבל דווקא עסקים קטנים זקוקים יותר מכולם למערכת CRM בעסק שלהם.
בעלי עסקים יודעים שהיום כבר אי אפשר לנהל הכול לבד באמצעות יומן או ניירת אינסופית. העידן הדיגיטלי נמצא כאן במלוא כוחו ומרבית ההתנהלות העסקית שלנו מנוהלת באמצעות מחשבים, אינטרנט ואחסון בענן. לכן עסקים חייבים תוכנות שימושיות שיעזרו להן להתנהל נכון יותר ובאופן יעיל יותר. כאשר מדובר על עסק קטן או אפילו עסק של אדם אחד הדבר בולט עוד יותר.
מדוע עסקים קטנים חייבים תוכנת CRM?
עסקים קטנים או של אדם אחד חייבים מערכת CRM שתוכל לרכז עבורם את כל מה שהם לא צריכים או יכולים לנהל בכוחות עצמם על סמל הזיכרון או בשליפה מהמותן. התנהלות עסקית נכונה ויעילה שמובילה להצלחה חייבת להישען על מערכת CRM שמרכזת את כל הפעילות החשובה של העסק בצור הנוחה וברורה לבעלי העסק, מה שיעזור לו לקבל דו"חות שיעזרו לו להפוך את הפעילות העסקית שלו ליותר פרודוקטיבית.
מערכת CRM לעסקים קטנים נותנת מענה לניהול קשרי לקוחות, מערכי שיווק ומכירה, ניהול משימות ופרויקטים ובמקרים מסוימים גם ניהול לידים בצורה יעילה יותר. יש מערכות שנותנות מענה לכל אלו יחדיו ויש מערכות ייעודיות לכל נושא או תחום שבעל העסק צריך בהם תוכנה שכזאת לעזרה ושיפור.
מה היתרונות של מערכת CRM לעסקים קטנים?
מערכת CRM כוללת יתרונות רבים לעסקים קטנים. אלו כמה מהם:
- שירות לקוחות – אחד הדברים החשובים ביותר לעסק הוא שמירה על קשר עם הלקוחות הקיימים שלו. ניהול נכון ויעיל של מידע שימושי על כל לקוח (העדפות שלו, תקציב, פרטים אישיים וכדומה) זה כלי רב עוצמה שיכול לשפר לכם את ההמרה מול כל לקוח קיים ובעיקר לשמור על לקוחות אצלכם ושלא יעברו למתחרים.
- שיווק ופרסום – הבסיס להצלחה בכל עסק הוא התנהלות נכונה של שיווק ופרסום ללקוחות פוטנציאליים. מערכת CRM שיכולה לרכז את כל המידע הרלוונטי של ערוצי הפרסום השונים והתפוקה שלהם מול קהל היעד שהם מיועדים עבורו, היא רבת ערך ויכולה להוביל לשיפור מתמיד של היחס בין עלות ותועלת בנושא זה.
- מכירות – המטרה היא למכור כמה שיותר ולהרוויח. כאשר יש מערכת שעוקבת אחרי תהליכי המכירה של העסק ומאפשרת לשפר אותם בעקביות, המכירות יעלו והרווחיות תעלה גם כן.
- ניהול לידים – עבור רבים CRM היא קודם כל מערכת לניהול לידים ממדרגה ראשונה. באמצעות המערכת אפשר לעקוב אחרי לידים שנכנסו לעסק, לבדוק באיזה שלב הם מטופלים ומתי צריכים להמשיך את הטיפול והכל במטרה להפוך כמה שיותר לידים למכירות ולהרוויח לקוחות חדשים או חוזרים.
- ניהול חשבונות – עסק קטן לא תמיד עוקב אחרי חשבוניות וקבלות שיצאו ללקוחות שלו, מה השלבים של הגבייה עבור אותם מסמכים חשבונאיים וכן הלאה. בדרך זאת יש תזרים מזומנים פחות טוב ולא תמיד גובים מה שצריכים. תוכנת CRM יכולה לעשות סדר בנושא זה ולוודא שתאם מקבלים תשלום בזמן ומכל הלקוחות שלכם.
לסיכום, השורה התחתונה היא שקשה לדמיין עסק קטן שמכבד את עצמו ולא בחר לעשות שימוש בתוכנת CRM אחת לפחות כדי לשפר את התפוקה שלו ולהגדיל את הרווחיות. היום זו חובה עסקית ולא רק המלצה חמה.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת CNWD erPL אשר מציעה מערכת ERP אשר כוללת בתוכה מערכת CRM מלאה לעסקים קטנים עד ארגונים גדולים לניהול קשרי הלקוחות.