מפגשים של נטוורקינג הם דרך מצוינת לעסקים קטנים למשוך לקוחות חדשים ולהגדיל את הפעילות העסקית שלהם. השיטה של קבוצות נטוורקינג לעסקים אשר נפגשות בקביעות ויוצרות שיתופי פעולה עסקיים והפניות של לקוחות בין החברים קיימת מזה עשרות שנים ורלוונטית היום יותר מתמיד.
עצמאיים, פרילנסרים ועסקים קטנים מחפשים כל הזמן להוציא כמה שפחות כספים כדי למשוך לקוחות חדשים ואחת הדרכים המשתלמות ביותר היא באמצעות השתתפות שלהם בקבוצות נטוורקינג לעסקים.
מה הן קבוצות נטוורקינג לעסקים?
קבוצות נטוורקינג לעסקים מארגנות מפגשים אחת לשבוע או שבועיים (תלוי בארגון) בין חברים קבועים בקבוצה ואורחים שמגיעים אליה בפעם הראשונה. כל המשתתפים הם עצמאיים ולא שכירים והם מגיעים על מנת להציג את עצמם בפני האחרים, לנהל מינגלינג עסקי וליצור שיתופי פעולה או היכרות עם בעלי מקצוע אחרים באותה הקבוצה.
במהלך המפגשים הללו יש לעתים פעילויות נוספות שנועדו לחזק את ההיכרות והפעילות העסקית בין החברים, לדוגמא חלוקה לזוגות לקיום ספיד נטוורקינג על בסיס ספיד דייטינג או חלוקה למעגלים לפי תחום העיסוק של החברים כמו מעגל בניה, מעגל פרסום, מעגל עורכי דין וכדומה.
מה היתרונות של השתתפות בקבוצות נטוורקינג לעסקים?
ההשתתפות בקבוצות נטוורקינג היא בעלת יתרונות רבים לעצמאיים ובעלי עסקים קטנים.
יתרונות בולטים:
- חשיפה ללא עלות – הוצאות הפרסום למשיכת לקוחות חדשים היא גבוהה מאוד כיום והשתתפות במפגש היא בעלות של עשרות שקלים לכל היותר. בהשקעה הזאת מקבלים חשיפה מול כל שאר הנוכחים ואפשרות ליצור שיתופי פעולה או לקבל מהם הפניות של לקוחות פוטנציאליים על בסיס ההיכרות אתכם.
- חיזוק המיתוג העסקי – כאשר אתם רוב הזמן מאחורי המסך או במשרד שלכם, אתם פחות נגישים או מוכרים, והשתתפות במפגשים הללו מאפשרת לכם להגיע לחיבורים עסקיים עם הקליקה העסקית באזור המגורים שלכם. הדבר מאפשר לכם לחזק את המיתוג שלכם ואת היכולת שלכם להיות אוטוריטה בתחום שלכם.
- שיווק מפה לאוזן – היתרון הכי משמעותי הוא האפשרות שלכם לקבל הפניות מהחברים בקבוצה אם בצורה ישירה או עקיפה. בצורה ישיר האם הם יהפכו ללקוחות שלכם או יפנו אליכם את החברים וקרובי המשפחה שלהם ובצורה עקיפה אם ימצאו שמחפשים בעל מקצוע כמוכם ברשת חברתית כלשהי וימליצו עליכם שם. בשני המקרים אתם עם סיכוי להרוויח לקוחות חדשים.
איך מצטרפים לקבוצת נטוורקינג עסקי?
יש כמה ארגונים שמפעילים מפגשים של קבוצות נטוורקינג לעסקים. הדרך הטובה ביותר היא לחפש פרטים על ארגון שמתאים לכם ברשת האינטרנט ולהירשם למפגש הקרוב שלו. במפגש הזה תהיו אורחים ולא חברי קבוצה כמובן, אך לאחר מכן תהיה לכם האפשרות להצטרף כחברים לקבוצה באמצעות תשלום של דמי חבר למשך שנה.
ברוב הקבוצות יש הקפדה לבדוק היטב שמי שמצטרפים אליהם אכן בעלי מקצוע עם תעודות או הסמכה מתאימה וגם שלא יהיו יותר מבעל מקצוע אחד בקבוצה. כלומר אם אתם רואים שבקבוצה כלשהי יש כבר חבר קבוע שהוא יועץ משכנתאות ואתם גם באותו המקצוע, עדיף שתבדקו לגבי קבוצה אחרת באזור שלכם, שאין בה יועץ משכנתאות וכדומה.
המאמר נכתב בשיתוף עם קהילת נטוורקר אשר מציגה קבוצות נטוורקינג בכפר סבא והסביבה, טיפים וכלים לבעלי עסקים שרוצים להצליח בעסק.