איחור בטיסה הוא דבר נפוץ מאוד בקרב כל חברות התעופה. יש סיבות רבות שיכולות לגרום לאיחורים בטיסות ולרוב מדבר על כמה דקות עד חצי שעה לכל היותר. כאשר מדובר על איחור בטיסה של כמה שעות, לנוסעים של אותה הטיסה מגיע פיצוי מחברת התעופה, וכדאי שתכירו את התנאים לכך לפני שתזמינו את הטיסה הבאה שלכם.
טיסה שממריאה באיחור היא לא אירוע יוצא דופן אך אם האיחור הוא מעבר לשעתיים כבר מדובר במצב לא נעים עבור לקוחות החברה שרכשו כרטיסים. במקרים שכאלו מגיע לאותם הלקוחות פיצוי מחברת התעופה אך לא כולם מכירים את החוק ויודעים מה מגיע להם ובאיזה מצב יש להם הזכות לתבוע פיצויים של ממש על איחור בטיסה.
באיזה מקרים מגיע ללקוחות פיצוי כספי על איחור בטיסה?
חוק שירותי תעופה הוא חוק בן מספר שנים שנחקק ביוזמת חבר הכנסת אחמד טיבי. החוק נועד לעשות מעט סדר בענף התעופה ולהגדיר בצורה ברורה מה הזכויות של הלקוחות (נוסעים שרכשו כרטיסי טיסה) ואיזה הגנות יש לחברות תעופה במקרים שזכויות אלו נפגעות.
חוק שירותי תעופה מתייחס לכמה סיטואציות אפשריות שמאפשרות תביעה של חברת תעופה. הסיטואציות הללו הן ביטול טיסה, הקדמת טיסה, רישום יתר לטיסה וכמובן איחור בטיסה, אולי הסיבה הנפוצה מכולן ובעלת קשר לחלק מהמצבים האחרים שתיארנו.
מה התנאים לפיצוי על איחור בטיסה?
במקרים של עיכוב בטיסה שיצאה, ניתן לקבל פיצוי על איחור בטיסה במקרים הבאים:
- איחור של עד שעתיים – אין אפשרות לתבוע פיצוי ומדובר בפרק זמן "סביר" של איחור.
- שעתיים עד 5 שעות איחור בטיסה – חברת התעופה אמורה לדאוג ללקוחות שלה בשדה התעופה בפרק זמן זה. עליה לספק להם מזון, שתיה ואף אמצעי תקשורת למי שזקוקים לכך. במקרה ומדובר בשעת לילה מאוחרת יש מצב שדואגים אף לשירותי לינה.
- 5 עד 8 שעות של איחור בטיסה – פרק זמן זה ארוך יחסית וכאן כבר מגיע ללקוחות החברה פיצוי של ממש. לזכותם עומדת האפשרות לקבל טיסה חליפית, לבטל את הטיסה ולקבל החזר כספי על הכרטיס שלהם או להגיע להסדר אחר בשדה התעופה עם חברת התעופה (לינה עד לטיסה הבאה, קבלת נקודות טיסה במתנה בחשבון נוסע מתמיד וכו').איחור בטיסה מעל 8 שעות – המצב הזה שווה ערך לזה של ביטול טיסה. הלקוח זכאי לפיצוי כספי על פי יעד הטיסה שמתוכנן שלו. יש טבלת מרחקים לפי יעדים והפיצוי בהתאם לכך. יעד קרוב יחסית כמו טורקיה יזכה ב 1300 ₪ פיצוי, יעד רחוק יותר כמו לונדון יזכה ב 2100 ₪ פיצוי ואילו יעדים רחוקים כמו טורונטו יזכו בפיצוי של כ- 3100 ₪. הפיצוי הזה מעוגן בחוק שירותי תעופה ולא קשור לתביעה שניתן להגיש על ערך כרטיס הטיסה שרכשתם או על נזק נוסף שנגרם לכם (איחור לכנס עסקי שרכשתם לו כרטיסים וכן הלאה.
לסיכום, בכל מקרה של איחור, רישום יתר או ביטול של הטיסה ניתן לקבל פיצוי כספי מחברת התעופה שהתרשלה. במקרים אלה, ניתן לתבוע את הזכאות לבד או לפנות אל חברות אשר מתמחות בנושא כמו Flight Refund או Flight Cash Back.
המאמר נכתב בשיתוף עם Flight Refund אשר עוסקת במימוש זכויות נוסעים מול יותר מ – 300 חברות תעופה ברחבי העולם על בסיס הצלחה בלבד. כך שאם לא קיבלתם פיצוי, לא תשלמו דבר. Flight Refund חוסכת לכם את הבירוקטיה, ההתמודדות והעצבים המיותרים מול חברת התעופה.