קמפיין באמצעות שליחת הודעותSMS נחשב לקמפיין יעיל ואפקטיבי במרבית הפעמים שמבצעים אותו. ההבדל בין הצלחה גדולה לבין אי הצלחה בקמפיין שכזה, טמונה בעיקר בכתיבה נכונה של SMS שיווקי. כאשר יודעים להקים קמפיין SMS נכון עם מסר שיווקי מדויק, מרוויחים בגדול.
האפקטיביות של קמפיינים שיווקיים באמצעות שליחת הודעות SMS נחשבת גבוהה מאוד ביחס לחלופות אפשריות אחרות במדיות השונות כולל במדיה הדיגיטלית הכה פופולארית. ההבדל בין הצלחה או כישלון של קמפיין שכזה טמון בעיקר בכתיבה מדויקת של SMS שיווקי שיידע איך להגיע בדרך הטובה ביותר לנמענים ולגרום להם לבצע פעולה שאתם מעוניינים שיבצעו (הנעה לפעולה בשפה המקצועית).
מדוע שיווק באמצעות SMS נחשב אפקטיבי?
יש לא מעט מחקרים וסטטיסטיקות הנוגעות לקמפיינים באמצעות שליחת SMS לרשימת תפוצה. הנתונים הבולטים שניתן להבין אותם במהירות הם אלו:
- מעל 90 אחוז מהנמענים ברשימת תפוצה שמקבלים הודעת SMS פותחים אותה
- כמעט 30 אחוז מאלו שפתחו את ההודעה גם ילחצו על קישור שמצורף אליה
- בערך 10 אחוז מאלו שלחצו על קישור לביקור בדף נחיתה או עמוד מוצר גם יבצעו רכישה
עם הנתונים הללו קשה להתווכח וכל שנותר לעשות הוא לכתוב הודעת SMS מוצלחת שתדאג להביא שיעורי המרה כאלו או אפילו גבוהים יותר.
לשם כך יש לנהל קמפיין בצורה מקצועית:
- פניה לנמענים שמוכנים לקבל SMS – התנאים של חוק הספאם וגם התנאים שלכם להצלחה טמונים בקהל היעד שיקבל את ההודעה שלכם. על כן חשוב לשלוח הודעות שיווקיות בסמסים לנמענים שאגרתם באמצעות ניהול מועדון לקוחות ויש לכם אישור לשלוח להם הודעות שכאלו.
- פניה באופן אישי – יש אפקט טוב יותר להודעות בעלות נימה אישית, כאלו שכוללות את שם הנמען ואפילו מתייחסים ספציפית לאירוע בחיים שלו כמו יום הולדת או יום נישואין וכדומה. מבצע מיוחד לכבוד היום הזה יגרום לשיעור גבוה של הקלקות על הקישור שבהודעה.
- תיזמון נכון לשליחת ההודעה – כל קהל יעד יכול להיות רלוונטי לזמן משלוח שונה של שליחת הודעות SMS אבל בד"כ הזמן הטוב ביותר הוא שעות אחר הצהריים ואפילו הערב. כאשר הנמענים יושבים בבית ולא טרודים בסידורים או עבודה, יש יותר סיכוי שיפתחו את ההודעה ויתייחסו אליה כפי שרציתם.
- כתיבה נכונה – כעת הגענו לעיקר. חשוב מאוד לכתוב הודעה קצרה ככל שניתן אך כזאת שתעביר את המסר שרוצים בצורה ברורה ועניינית. אנשים לא אוהבים לקרוא הודעות טקסט ארוכות ולכן חייבים לשמור על מספר מילים מועט ככל שאפשר. יש להציע מבצע\הנחה\הטבה\קופון מיד בתחילת ההודעה ו/או להעביר מידע על פתיחת מחלקה חדשה, הגעה של מוצרים חדשים וכדומה במקרים אחרים. כעת נותר ליצור הנעה לפעולה של הקלקה על קישור שיוביל לאפשרות רכישה של המוצר החד או זה שבהנחה מיוחדת ואף להקציב לכך זמן מוגבל למימוש כדי להשיג שיעור תגובה מהיר וגבוה יחסית.
לסיכום, התנהלות נכונה והקפדה על כל נקודות המפתח הללו יעלו פלאים את הסיכוי של הצלחת ההודעה שלכם להניע לפעולה.
המאמר נכתב בשיתוף עם SMS PLUS מערכת דיוור SMS לעסקים, אשר מציעה חבילות SMS זולות החל מ – 2 אגורות להודעה.